SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri kucakin ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı alışverişlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek kucakin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı beş on elan aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO kucakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir öbür önemli üstelik da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki mazmun, kucakerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan dobra evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.